Világsport, egyebek : GYORSASÁGI MOTORKERÉKPÁROS VB, 125 kcm: A második negyedévben Talma volt a legjobb |
GYORSASÁGI MOTORKERÉKPÁROS VB, 125 kcm: A második negyedévben Talma volt a legjobb
csiki 2005.11.11. 14:22
pontverseny első három helyezettje közül Lüthi nyújtotta a legkiegyensúlyozottabb, a magyar motoros a leghullámzóbb teljesítményt
Talmácsi Gábor a szezon második negyedében nyújtotta a legjobb teljesítményt a gyorsasági motorkerékpáros világbajnoki sorozat 125 köbcentiméteres géposztályában, akkor az Olasz Nagydíj megnyerésével a harmadik, majd a Holland Nagydíjon aratott győzelmével a vb-pontverseny élére vágott. Az alábbi összeállításunkban a számok segítségével próbáltuk közelebbről megvizsgálni a versenyidényt a magyar motoros szemszögéből.
Talmácsi Gábor Isztambulban, amikor már csak arra kellett figyelnie, hogy megőrizze a harmadik helyet az összetettben
A vb-pontverseny első három helyezettje közül kétségtelenül Mika Kallio kezdte a legjobban az évet, a finn pilóta az első futamon második, a másodikon első lett, és vezette a világbajnokságot.
A folytatásban feljött Lüthi és Talmácsi, főként azonban a magyar motoros villogott. Talmácsi előbb megnyerte az Olasz Nagydíjat, és előre lépett a pontverseny harmadik helyére, majd átmeneti visszaesés után a Holland GP-n már tisztán és egyértelműen jobb volt mindenkinél, ezzel egyszeriben vb-éllovassá avanzsált.
Ezt a pozíciót a "szezonfelező" Brit Nagydíj után is megőrizte, jóllehet, Doningtonban elesett, és nem fejezte be a versenyt.
Ettől kezdve azonban Mika Kallio és Thomas Lüthi napjai következtek; Talma visszaszorult a harmadik helyre, és ott is maradt egészen az idény végéig.
HA TANULMÁNYOZNI SZERETNÉ AZ ÁBRÁT, KATTINTSON A KÉPRE, ÉS NYISSA MEG NAGYBAN!
Talmácsi Gábor eredményei versenyről versenyre:
Spanyol Nagydíj |
5. hely |
11 pont |
Portugál Nagydíj |
bukott |
0 pont |
Kínai Nagydíj |
3. hely |
16 pont |
Francia Nagydíj |
6. hely |
10 pont |
Olasz Nagydíj |
1. hely |
25 pont |
Katalán Nagydíj |
4. hely |
13 pont |
Holland Nagydíj |
1. hely |
25 pont |
Brit Nagydíj |
bukott |
0 pont |
Német Nagydíj |
4. hely |
13 pont |
Cseh Nagydíj |
9. hely |
7 pont |
Japán Nagydíj |
bukott |
0 pont |
Malajziai Nagydíj |
5. hely |
11 pont |
Katari Nagydíj |
1. hely |
25 pont |
Ausztrál Nagydíj |
7. hely |
9 pont |
Török Nagydíj |
4. hely |
13 pont |
Valenciai Nagydíj |
2. hely |
20 pont |
ÖSSZESEN |
3. hely |
198 pont | Jellemző, hogy míg az első öt nagydíjat öt különböző pilóta nyerte meg, addig az utolsó nyolc futam közül három viadalon Kallio, hármon Lüthi győzött, azaz jól érzékelhetően kettejük párharcára szűkült le a világbajnoki címért folyó harc.
Noha Talmácsi csak eggyel kevesebb versenyen győzött, mint Lüthi és Kallio, volt három nullapontos produkciója, és a győzelmein kívül csupán kétszer állhatott fel a dobogóra. A vb első három helyezettje közül összességében az ő teljesítménye volt a leghullámzóbb.
Ezzel szemben Kallio négyszer nyert, négyszer volt második és kétszer harmadik, a világbajnok Lüthi pedig – noha csak három második és egy harmadik helyet gyűjtött az elsők mellé – mindössze egy alkalommal nem ért célba.
Kallio kezéből valószínűleg azért csúszott ki az aranyérem, mert három nullapontos versenye volt, nem pedig azért, mert Katarban Talma öt ponttól megfosztotta azzal, hogy az utolsó métereken megelőzte.
HA TANULMÁNYOZNI SZERETNÉ AZ ÁBRÁT, KATTINTSON A KÉPRE, ÉS NYISSA MEG NAGYBAN!
Mint ismeretes, Talmácsi Gábor 2006-ban éppen az említett előzés következményeképpen már nem a KTM-nél, hanem a Kopron Honda csapatánál versenyez majd.
Az olasz tulajdonú istálló ebben az esztendőben Fabrizio Lainak és Mike di Megliónak adott motorkerékpárt, és ha nem is tartozott a közvetlen élmezőnybe, a francia Di Meglio futamot tudott nyerni a csapat egyik Hondájával. A vb-pontversenyben Lai a hatodik, Di Meglio a 11. helyet szerezte meg.
A 250 kcm-es kategóriában a Scot Racing Team néven induló team első számú versenyzője, Andrea Dovizioso – a 2004-es év világbajnoka a nyolcadlitereseknél – a spanyol Daniel Pedrosa és az ausztrál Casey Stoner mögött a harmadik helyen végzett az összetettben.
A Kopron (Scot) Honda fenti eredményei reményt adnak arra, hogy Talmácsi Gábor a csapat első számú versenyzőjeként 2006-ban is az élmezőnyben motorozhat majd a 125-ös világbajnoki sorozatban.
Talmácsi Gáborral a Nemzeti Sport szerdai számában olvashatnak interjút.
A 2005-ös év futamgyőztesei:
Spanyol Nagydíj |
Marco Simoncelli |
Aprilia |
Portugál Nagydíj |
Mika Kallio |
KTM |
Kínai Nagydíj |
Mattia Pasini |
Aprilia |
Francia Nagydíj |
Thomas Lüthi |
Honda |
Olasz Nagydíj |
Talmácsi Gábor |
KTM |
Katalán Nagydíj |
Mattia Pasini |
Aprilia |
Holland Nagydíj |
Talmácsi Gábor |
KTM |
Brit Nagydíj |
Julian Simon |
KTM |
Német Nagydíj |
Mika Kallio |
KTM |
Cseh Nagydíj |
Thomas Lüthi |
Honda |
Japán Nagydíj |
Mika Kallio |
KTM |
Malajziai Nagydíj |
Thomas Lüthi |
Honda |
Katari Nagydíj |
Talmácsi Gábor |
KTM |
Ausztrál Nagydíj |
Thomas Lüthi |
Honda |
Török Nagydíj |
Mike di Meglio |
Honda |
Valenciai Nagydíj |
Mika Kallio |
KTM |
Az egyes pilóták győzelmeinek száma:
4 győzelem |
Thomas Lüthi |
|
Mika Kallio |
3 győzelem |
Talmácsi Gábor |
2 győzelem |
Mattia Pasini |
1 győzelem |
Marco Simoncelli |
|
Julian Simon |
|
Mike di Meglio |
A vb pontszámítási rendszere:
1. hely |
25 pont |
2. hely |
20 pont |
3. hely |
16 pont |
4. hely |
13 pont |
5. hely |
11 pont |
6. hely |
10 pont |
7. hely |
9 pont |
8. hely |
8 pont |
9. hely |
7 pont |
10. hely |
6 pont |
11. hely |
5 pont |
12. hely |
4 pont |
13. hely |
3 pont |
14. hely |
2 pont |
15. hely |
1 pont |
|